Lai palīdzētu uzlabot vietnes lietošanas pieredzi un nodrošinātu tās teicamu darbību, šī interneta vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot šo lapu, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanai. lasīt vairāk |
BALVU SĀKUMSKOLA |
|
Lai palīdzētu uzlabot vietnes lietošanas pieredzi un nodrošinātu tās teicamu darbību, šī interneta vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot šo lapu, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanai. lasīt vairāk |
BALVU SĀKUMSKOLA |
|
No 2017. gada Balvu sākumskola ir dalībskola Eiropas Sociālā fonda finansētā projektā ” Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (Projekta nr. 8.3.2.2./16/I/001).
Projekta mērķis ir sniegt atbalstu izglītojamiem ar mācīšanās grūtībām mācību stundu laikā, lai veiksmīgāk apgūtu mācību vielu, kā arī atbalstīt izglītojamos ar augstu mācību sniegumu, lai attīstītu izglītojamo stiprās puses.
Projekta ietvaros 2022./2023. mācību gadā skolā atbalstu izglītojamiem 1. klasēs mācību stundās nodrošina 3 pedagogu palīgi/ otrie pedagogi. Šī pasākuma ietvaros būs atbalstāms pedagogu darbs mācību stundu laikā. Pedagogu palīgu atbalsts stundās ir mērķtiecīgi virzāms, lai individualizētu darbu klasē, atbalstot gan skolēnus ar mācību grūtībām, gan talantīgos skolēnus.
Pedagogu palīgi kopā ar pedagogiem izstrādās darba stratēģiju, lai klases mācību procesu vadītu kopā.
Talantu programma darbojas STEM un vides jomā. Tā ir veidota mērķprogramma skolēniem ar augstiem sasniegumiem vai augstu sasniegumu potenciālu. Pedagogi veidos grupu konsultācijas, lai paaugstinātu skolēnu motivāciju, kā arī dotu iespējas apgūt jaunas prasmes, zināšanas matemātikā un dabaszinībās.
2021.gadā Balvu sākumskola tāpat kā visa pasaule tika pakļauta nebijušam izaicinājumam - Covid-19 infekcijas izplatībai, kas ļoti būtiski ietekmēja skolas darbu, tāpēc skola priecājas, ka turpina darboties projektā “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, kas manāmi palīdz mazināt un novērst Covid-19 sekas.
Pedagogu palīgi/ otrais pedagogs skolā darbojas ar 1.klašu skolēniem, sniedzot individuālu palīdzību gan izglītojamajiem, kam grūtības mācību vielas apguvē, gan talantīgajiem. 1.klasēs tiek rosināti un pilnveidoti izglītojamo domāšanas procesi caur praktiskām darbībām, tādējādi, kā atzīst Balvu sākumskolas pedagogi, 1.semestri noslēdzot, paaugstinājusies mācību motivācija un uzlabojušies sasniegumi latviešu valodā, matemātikā un dabaszinībās.
Pirmo reizi skolā darbojas talantu programma, kā ietvaros 4.-6.klašu skolēni ar augstiem sasniegumiem padziļināti pētīja dzīvības procesus, vielas un materiālus, fizikālos procesus, veica praktiskas darbības matemātikas kompetenču attīstīšanā. Tāpat skolēni attīstīja runas kultūru, saskarsmes prasmes, intelektuālās spējas, pilnveidoja radošās prasmes, gatavojoties dažāda veida konkursiem un olimpiādēm. Skolas saime lepojās ar saviem audzēkņiem, kā uzstāšanos noskatījās ZOOM platformā 17.novembrī- Latvijas dzimšanas dienas priekšvakarā.
Tāpat sākumskolēni labprāt darbojas robotikas pulciņā ar Lego WeDo un Makeblock robotiem, tādējādi padziļinot interesi par STEM jomas mācību priekšmetiem. Tā ir iespēja „apgūt” jaunu valodu, jo izglītojamie, saliekot kopā detaļas un programmējot ar LegoWeDo programmēšanas valodu, apgūst jaunās lietas un saprot, kā tās darbojas.
Tā kā projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (Nr. 8.3.2.2./16/I/001) īstenošana tiek turpināta arī 2021./2022.mācību gadā un 2022./2023.mācību gadā, Balvu sākumskola turpina iesaistīties projekta aktivitātēs:
1. Pedagoga palīgs/ otrais pedagogs – šī pasākuma ietvaros tiek atbalstīts pedagogu darbu mācību stundu laikā latviešu valodā, matemātikā un dabaszinībās 1.klasēs. Darbs tiek mērķtiecīgi virzīts, lai individualizētu darbu klasē - atbalstot gan skolēnus ar mācību grūtībām, gan talantīgos skolēnus.
2. Talantu programma - mērķtiecīgi veidota mērķprogramma skolēniem ar augstiem sasniegumiem vai augstu sasniegumu potenciālu latviešu valodā, matemātikā un dabaszinībās. Pedagogi strādā, lai paaugstinātu skolēnu motivāciju, kā arī dod iespējas apgūt jaunas prasmes, zināšanas konkrētajā mācību jomā, t.sk., respektējot vecumposma vajadzības.
3. Interešu izglītība – Balvu sākumskola realizē robotikas pulciņa nodarbības, kā laikā skolēni darbojas ar Lego WeDo un Makeblock robotiem, veic praktiskos un radošos uzdevumus, tādējādi radot padziļinātu interesi un motivāciju par STEM jomas mācību priekšmetiem.
Lai arī Balvu pamatskola māca un mācās attālināti, skolā tiek domāts par jauno mācību gadu, ko skolēni uzsāks, apgūstot kompetencēs balstītu mācību saturu.
Īpaši tiek domāts par mazajiem pirmklasniekiem, kuri sāks apgūt tādu mācību priekšmetu kā „Dizains un tehnoloģijas”.
Lai motivētu skolēnus sadarboties, konstruēt, risināt problēmas un pētīt, vienlaikus padziļinot STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) mācīšanos un attīstot 21. gadsimta prasmes, skola projekta ietvaros ir iegādājusies 16 LEGO® Education WeDo 2.0 pamatkomplektus.
Katrā komplektā ietilpst 280 LEGO konstruktora detaļas dažādu gatavu uzdevumu izpildei, kā arī brīvai un radošai būvēšanai, paredzot interaktīvu un radošu mācīšanos, tādējādi pilnveidojot savas problēmu risināšanas prasmes.
Lai arī Balvu pamatskola māca un mācās attālināti, skolā tiek domāts par jauno mācību gadu, ko skolēni uzsāks, apgūstot kompetencēs balstītu mācību saturu.
Īpaši tiek domāts par mazajiem pirmklasniekiem, kuri sāks apgūt tādu mācību priekšmetu kā „Dizains un tehnoloģijas”.
Lai motivētu skolēnus sadarboties, konstruēt, risināt problēmas un pētīt, vienlaikus padziļinot STEAM (science, technology, engineering, art, mathematics) mācīšanos un attīstot 21. gadsimta prasmes, skola projekta ietvaros ir iegādājusies 16 LEGO® Education WeDo 2.0 pamatkomplektus.
Katrā komplektā ietilpst 280 LEGO konstruktora detaļas dažādu gatavu uzdevumu izpildei, kā arī brīvai un radošai būvēšanai, paredzot interaktīvu un radošu mācīšanos, tādējādi pilnveidojot savas problēmu risināšanas prasmes.
No 23.līdz 25.oktobrim Balvu pamatskolas pedagogi projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros apguva pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmu “Atbalsts skolēnu uzvedībai mācīšanās procesā”, ko vadīja Anita Malinovska, Aleksandrovas pamatskolas direktore.
Balvu pamatskolā ciemojās arī Valsts izglītības satura centra speciāliste izglītības jautājumos Indra Lipene, kura uzsvēra, ka ASUMP (atbalsts skolēnu uzvedībai mācīšanās procesā) programmas vadītāja ir Ilona Brūvere, M.Ed., M. Ed. Admin., B.A., Dip. Ed., Grad Dip. Special Ed., Grad Dip. Expressiveand Performing Arts, kas dzīvo un strādā Austrālijā.
3 dienu garumā Balvu pamatskolas pedagogi izzināja programmu, kas izveidota, balstoties uz zinātniskajiem pētījumiem un skolotāju pieredzi, strādājot ar skolēniem, kuru uzvedība negatīvi ietekmē gan pašu, gan citu skolēnu mācīšanās procesu. Programma ietvēra trīs atšķirīgus moduļus, kas sadalīti 10 semināros, lai pilnveidotu skolotāju kompetenci strādāt ar skolēniem, kuriem vajag atbalstu ar uzvedību skolā un klasē.
Katrā no moduļiem tika risināta kāda problēmu joma, kas ir nozīmīga pedagogiem. Vispirms tika pētīts, kā var savienot informāciju, kas iegūta no zinātniskiem pētījumiem, ar pedagogu personiskajiem uzskatiem par uzvedību savā klasē. Tieši šī iemesla dēļ skolēnu uzvedības teorijas bieži nesniedz gaidīto rezultātu.
Tad tika uzlabota pedagogu izpratne par to, kā iegūt informāciju par skolēnu uzvedību un to izmantot, lai sagatavotu uzvedības korekcijas modeli tiem skolēniem, kuriem nepietiek ar vispusīgām pieejām.
Programmu noslēdza iedziļināšanās skolēnu noturīgumā un izturībā (resilience), ko ietekmē pedagogu uzskati un rīkošanās klasē, kā arī citu skolēnu uzvedība un ģimenes apstākļi. Programmas ietvaros bija dota iespēja izmēģināt dažādus veidus, kā palīdzēt skolām iesaistīt visus pedagogus sekmīgā plānošanā, kas palīdzēs novērst nevēlamo uzvedību un uzlabot klases un skolas psiholoģisko “klimatu”.
2019./2020.mācību gads Latvijā pasludināts par Tehnoloģiju gadu, un tas ļauj skolēniem īstenot dažādas ar informācijas tehnoloģijām saistītas aktivitātes. Tā kā digitālās kompetences un digitālā vide ir neatņemama nākotnes sastāvdaļa visās dzīves jomās, arī Balvu pamatskola „iet kopsolī ar laiku”, jau sākumskolā parādot tehnoloģiju iespējas no dizaina līdz programmēšanai, no algoritmiskās domāšanas līdz kreativitātei. Iesaistoties Valsts izglītības satura centra iniciatīvā- Tehnoloģiju gads jeb turpinot īstenot projektu “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, Balvu pamatskolā 2019./20.m.g. paveras jaunas iespējas darboties ar tehnoloģijām- planšetēm, datoriem, displejiem un robotiņiem.
Tehnoloģiju gada ietvaros Balvu pamatskolā skolēnos interesi par datoriku un programmēšanu rosina direktores vietnieces Gunita Pugeja un Inga Duļbinska, kuras spēj aizraut, kuras zina, kā jaunas zināšanas iemācīt vienkārši un saprotami.
Pateicoties G.Pugejai un I.Duļbinskai, Balvu pamatskola pievienojas Eiropas Savienības rīkotajiem pasākumiem- Programmēšanas nedēļai jeb #CodeWeek un Starptautiskajam informātikas konkursam 5.-12. klases skolēniem Bebr[a]s (Bebrs).
Tehnoloģiju gada ietvaros skola ir piesaistījusi jaunu speciālistu Valteru Kaņepi, kurš kā laborants palīdzēs apgūt digitālās fotogrāfijas un datorgrafikas pamatus. Te jāpiebilst, ka V.Kaņepe jau veicis pirmos darbiņus ar skolēniem, palīdzot nofotografēt skaistākos Balvu skatus, ko skolēni jau iesūtījuši Latvijas skolu jaunatnes fotokonkursam „Mana zeme skaistā”.
Projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros Balvu pamatskolā šajā mācību gadā ar 1.klašu skolēniem latviešu valodā, matemātikā un dabaszinībās vienlaikus darbojas 2 pedagogi, kas ir jauns izaicinājums ne vien skolēniem, bet arī skolotājiem.
Tehnoloģijas gada ietvaros skolēniem būs pieejamas arī speciālā pedagoga, psihologa un logopēda nodarbības.
Jau 12 gadus Latvijā aktīvi notiek robotikas sacensības. Bet šis gads ir īpašs, jo pirmo reizi Latvijas Robotikas čempionātu organizēja 5 posmos, dodot iespēju skolēniem, studentiem un robotikas entuziastiem demonstrēt savas robotu būvēšanas prasmes vairākas reizes. 11.maijā Rīgas Tehniskās universitātes Elektronikas un telekomunikāciju fakultātē notika Latvijas Robotikas čempionāta 5.posms, kurā vairāk nekā pustūkstotis bērnu un jauniešu sacentās par uzvarētāja lauriem dažādās disciplīnās: Mini Sumo, iRobot Sumo, Lego Sumo, Līnijsekotāji, Lego Līnījsekotāji, Folkrace, Lego Folkrace, Freestyle, Līnijlabirints, Lego Līnijlabirints, Vex, Makeblock, Pilotējamie Droni u.c.
Robotikas čempionāta dalībnieku skaita pieaugums ir mērķtiecīga bērnu izglītošanas darba rezultāts. Lai to veicinātu, Eiropas Sociālā fonda projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Nr.8.3.2.2/16/I/001 ietvaros Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācija ir apmācījusi 150 jaunus robotikas pulciņu skolotājus visā Latvijā, un 30 Latvijas izglītības iestādes šī mācību gada laikā saņēma Makeblock Ultimate 2.0 robotikas komplektus.
Arī Balvu pamatskolas Robotikas pulciņa, ko kopš janvāra vada direktores vietniece Gunita Pugeja, dalībnieki, saņemot šos komplektus martā, jau ir apguvuši pirmās prasmes Makeblock robotiņu izveidē un Scratch vizuālajā programmēšanā. Tā 11.maijā Balvu pamatskolas skolēni devās uz Robotikas čempionāta posmu Rīgā, līdzi ņemot divus vislabākos izveidotos robotiņus, lai vienkārši saprastu, kāda veida disciplīnās ir visatbilstošākās. Par lielu pārsteigumu organizatori piedāvāja uzreiz piedalīties Makeblock Challenge sacensībās. Kaut arī godalgotās vietas saņēma Siguldas Valsts Ģimnāzijas vecāko klašu skolēni, arī Balvu pamatskolas skolēni guva lielisku pieredzi un vēlmi gatavoties nākamā gada čempionātam.
Čempionāta laikā Balvu pamatskolas skolēni aktīvi vēroja citu robotikas disciplīnu sacensības. Aizraujošas bija sumo un i-robotu divkaujas, kurās roboti centās izstumt sāncensi no laukuma. Folkrace disciplīnā roboti - mašīnas mērojās spēkiem apļveida trasē ar šķēršļiem. Līnijsekošanā brīvas konstrukcijas vai Lego roboti centās pēc iespējas ātrāk nobraukt sarežģītas formas trasi, sekojot iezīmētai līnijai. Lai veicinātu jaunu robotikas prasmju apgūšanu, notika arī paraugdemonstrējumi Mega Sumo, Micro Sumo un Nano Sumo robotu kategorijās, kurās Latvijas dalībnieki ir ieguvuši augstas vietas starptautiskās sacensībās. Pasākuma apmeklētājiem bija iespēja iepazīties arī ar demo laboratoriju «TehnoBuss» - 18 metrus garu autobusu, kas aprīkots ar modernām ražošanas, automātikas un citām iekārtām. Balvu pamatskolas skolēni ļoti aktīvi arī izmantoja uzņēmuma “Lemona electronics” piedāvātās iespējas darboties ar 3D krāsainajām pildspalvām un Ogres tehnikuma audzēkņu vadībā apguva pirmās prasmes pašrocīgi izgatavot vienkāršas gaismas diodes, izmantojot dažādus lodēšanas un montāžas paņēmienus.
Robotikas pulciņa vadītāja, Balvu pamatskolas direktores vietniece G.Pugeja
25.aprīlī Balvu pamatskolas speciālās izglītības programmas skolēni kopā ar skolotājām Līgu Začu un Anitu Bauguli devās ekskursijā uz Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centru „Zeimuļs”.
Ekskursija notika projekta "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" (identifikācijas Nr. 8.3.2.2/16/I/001) aktivitāšu ietvarā. Centrā „Zeimuļs” skolēniem tiek piedāvātas 86 interešu izglītības programmas. Balvu pamatskolas skolēni izvēlējās apmeklēt keramikas un sveču liešanas darbnīcas.
Keramikas darbnīcā skolēniem tika dota iespēja apskatīt skolēnu darbu izstādi. Lielākajai bērnu daļai iepriekš nebija pieredzes darbā ar mālu, taču pēc centra „Zeimuļs” vadītājas pamudinājuma bērni ar lielu degsmi un prieku ķērās pie sava pirmā darba veidošanas. Šī darba veikšana sekmēja sīko pirkstu muskulatūras attīstību un lika bērniem būt pacietīgiem, centīgiem, neatlaidīgiem. Skolēniem ļoti patika šī aktivitāte, un katrs izveidoja no māla sev suvenīru, ko par atmiņu paņemt līdzi un parādīt vecākiem.
Sveču liešanas darbnīcā centra vadītāja ar jautājumu un atbilžu metodes palīdzību skolēnus iepazīstināja ar veicamo darbu gaitu, drošības noteikumiem. Sveču liešanas procesā skolēni paši sagatavoja nepieciešamās sastāvdaļas - grieza parafīnu, sagatavoja pamatam piena pakas, lobīja vaska krītiņus, sadrupināja ledus gabaliņus. Gala rezultāti bija ļoti interesanti, pārsteidzoši, bet skolēniem prieks par paveikto darbu.
Balvu pamatskolēni iepazinās ar centran „Zeimuļs” telpām, uzkāpa torņos un vēroja Rēzeknes pilsētas panorāmu un veco pilskalnu.
Atpakaļ ceļā tika piestāts Audriņos, lai apskatītu pieminekli un īsumā uzzinātu par traģiskajiem Otrā pasaules kara notikumiem.
Eiropas Savienības fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” projektā Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Balvu pamatskolā kopš 2019.gada janvāra notiek robotikas pulciņa nodarbības.
Šī mācību gada martā pārsteidza patīkama ziņa – projekta ietvaros skola saņēma 10 Makeblock 2.0 robotu konstruktorus. Robotikas pulciņa dalībniekiem skolotājas Gunitas Pugejas vadībā tagad būs iespēja konstruēt robotus un eksperimentēt, mainot konstrukcijas un rakstot dažādas izpildes komandas vizuālās programmēšanas valodā Scratch. Skolēni ir uzsākuši robotu konstruktoru iepazīšanu, secinot, ka gaidāms ļoti precīzs un uzmanīgs darbs ar daudzajiem desmitiem detaļu, ar kuru palīdzību tiks izveidoti robotiņi, kurus varēs papildināt ar skāriena, skaņas, tuvuma u.c. sensoriem.
Praktiska darbošanās ar robotiem un programmēšana skolēniem radīs radošu un interesantu nodarbību vidi, kā arī bērniem attīstīs kreatīvo un loģisko domāšanu, spēju darboties komandās un izprast dažādus mehāniskos procesus.
Šis mācību gads ir pasludināts par Fizikas gadu, līdz ar to vispārējās izglītības iestādēs pastiprināti tiek pievērsta uzmanība fizikas mācīšanai un interešu pulciņu attīstīšanai.
Valsts izglītības satura centrs ir paredzējis iespēju projektā "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" pieteikt interešu izglītības pulciņus vai papildus nodarbības fizikā, lai dažādotu un padarītu interesantāku mācību procesu. Tāpat bija iespēja pieteikties robotikas komplektu saņemšanai, lai skolās varētu nodrošināt robotikas pulciņu pasniegšanu.
Arī Balvu pamatskolā, sākot ar 2019.gada janvāri, notiek papildus konsultācijas fizikā 8.-9.klases skolēniem, tās vada skolotāja O.Markova. Savukārt 4.klašu skolēni skolotājas G. Pugejas vadībā robotikas pulciņā jau iepazina svarīgus e-drošības noteikumus, mobilās aplikācijas, Quiver interaktīvos zīmējumus. Turpmāk skolēni mācīsies izmantot dažādas programmēšanas mobilās aplikācijas un apgūs vizuālās programmēšanas valodu Scratch, veidojot interaktīvus zīmējumus un spēles.
Balvu pamatskolā Eiropas Savienības iniciatīvas Code Week (Programmēšanas nedēļa) laikā skolēni projekta "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" nodarbības „Skolēni eksperimentē” ietvaros ieguva pirmās iemaņas darbā ar Arduino mikrokontroliera mikroshēmu un palīgelementiem. Skolēni mācījās savienot vadiņus, slēdžus, diodes un rezistorus, lai vērotu gaismas diodes iedegšanos paralēlajā un virksnes slēgumā, guva pirmo priekšstatu par programmēšanas programmām, kas palīdz mērīt gaisa temperatūru un mitrumu, skaņas skaļumu dažādās vietās. Skolēni saprata, ka saslēgt dažādus slēgumus nav sarežģīti un svarīgi ir izprast mūsdienu tehnoloģiju mainīgo pasauli.
Balvu pamatskolā turpinās pagājušajā mācību gadā iesāktais Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai Nr. 8.3.2.2/16/I/001”. Projekta ietvarā notiek papildus nodarbības matemātikā, dabaszinībās un latviešu valodā.
Latviešu valodas nodarbībās pirmo klašu skolēni lasītprasmes atguvē izmanto zilbju un attēlu spēles. Nodarbību laikā tiek izmantota Widgit programma, spēļu vietne “Mana spēļu kaste”, portāls “Māci un mācies “ , kā arī “uzdevumi.lv” un Lielvārda digitālie materiāli.
Speciālais pedagogs nodarbībās iemāca skolēnus pareizi pielietot un izprast atgādnes, lai varētu sekmīgāk iesaistīties mācību procesā un apgūt nesaprotamo mācību vielu.
Logopēds palīdz skolēniem veidot pareizu skaņu izrunu, kopā ar bērniem veic artikulāros un sīkās motorikas, elpošanas vingrinājumus, paplašina vārdu krājumu, veido pareizu runas ritmu, tempu un intonāciju.
Nodarbības un mācību metodes tiek plānotas katram skolēnam individuāli, ņemot vērā viņu spējas un mācību problēmas, lai attīstītu loģsko domāšanu , veicinātu atmiņas uzlabošanu un uzmanības koncentrēšanas attīstīšanu. Nodarbību laikā jaunāko klašu skolēniem patīk mācīties, pielietojot spēļu metodiku. Skolēni nodarbību laikā veido no dažādiem materiāliem lauztās līnijas, ģeometriskās figūras, veic matemātiskās darbības, pielietojot dabas materiālus – kastaņus, ozolzīles, koku lapas.
Projekta laikā skolēniem tiek dota iespēja gan vērot , gan arī pašiem veikt eksperimentus. Viens no tādiem bija “Krāsainās ledus bumbas”. Skolēni vēroja, kā tiek kausētas un iekrāsotas ledus bumbiņas, izmantojot sāli un pārtikas krāsvielas.
Notika konkurss par augļu lietošanas pozitīvo ietekmi uz cilvēka organismu. Skolēni zīmēja ābolus, diskutēja par tajos atrodamajiem vitamīniem un beigās notika dažādu ābolu šķirņu degustēšana.
Mācību gada laikā skolēniem notiks praktiskas nodarbības uz lasītprasmju nostiprināšanas paklāja, nodarbības par dzīvnieku un augu pasauli, tautas mutvārdu daiļradi. Skolēni mācīsies par drošību internet un kā plānot un organizēt savu darbu.
Paredzētas radošās darbnīcas “Skolas jaunie aktieri” , “Mana spēle”, “Mana skola”, “Lielie mazajiem”, kā arī konkursi “Esi vesels!” un “Skolēni eksperimentē”.
Pavasarī skolēniem būs iespēja doties mācību vizītē uz Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centru “Zeimuļs”.
Skolas saime priecājas, ka, sākot ar oktobri, projekta īstenošanas komandai- speciālajam pedagogam, logopēdam, pedagoga palīgam- pievienojas arī psihologs, kurš sniegs individuālas konsultācijas, kā rezultātā bērni mācīsies sevi labāk saprast, pilnveidot saskarsmes iemaņas, psiholoģiski sagatavoties patstāvīgai dzīvei un saglabāt pašcieņu.
Jau trešo mēnesi Balvu pamatskolā Eiropas Sociālā fonda projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Nr. 8.3.2.2/16/I/001 ietvaros katru nedēļu 1.-6.klašu skolēniem notiek daudzveidīgas un izzinošas nodarbības un radošās darbnīcas valodu, multidisciplinārajā un STEM un vides jomās.
Balvu pamatskolā projektu “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” īsteno Anita Baugule, Zanda Pipare, Ilze Dambe, Līga Zača.
Valodu joma
Projekta ietvaros valodu jomā divas reizes nedēļā notiek nodarbības ar mērķi pilnveidot skolēnu lasīšanas prasmes, paplašināt vārdu krājumu un zināšanas par folkloru, iepazīt dažādus tās veidus. Nodarbību ietvaros skolēni diskutē par dažādām tēmām, izlasītajiem darbiem, ko izvēlas gan paši skolēni, gan pedagogi, un izspēlē dažādas situācijas. Nodarbību laikā skolēni pilnveido savu lasītprasmi, apgūst jaunus vārdus, izteicienus, kas bagātina runu, palīdz izteikt savu viedokli par izlasīto, dzirdēto. Skolēni uz paklājiem, pufiem darbojas pāros, grupās. Viņi brīvi var izvēlēties sev vairāk tīkamāko uzstāšanās, darba prezentēšanas veidu. Mazākie skolēni labprāt uzņem un ieklausās lielākajos draugos, lai veiksmīgi tiktu galā ar viņu izveidotajiem uzdevumiem.
Tāpat valodu jomā notiek gan individuālas, gan grupu nodarbības, ko vada logopēde. Individuālajās logopēdiskajās nodarbībās skolēniem tiek paplašināts vārdu krājums, vingrināta fonemātiskā uztvere, uzlabota lasītprasme un rakstītprasme. Nodarbību laikā tiek izmantota Widgit programma, spēļu vietne “Mana spēļu kaste”, portāls “Māci un mācies “ , kā arī “uzdevumi.lv” un “soma.lv”. Praktiskajās nodarbībās skolēni iemācās, kā pareizi pielietot atgādnes latviešu valodā.
Radošajā darbnīcā "Skolas jaunie aktieri" skolēniem tiek pilnveidota runa, paplašināts vārdu krājums, attīstīta prasme uzstāties publikas priekšā. Bērni jau uzstājušies pasākumā "Kopā roku rokā" ar ludziņu ''Rūķi iepazīst Latviju".
Multidisciplinārā joma
Multidisciplinārās jomas ietvaros vecāko klašu skolēni ir pagatavojuši spēli - krustvārdu mīklu mazākajiem skolas biedriem par Lieldienām un to tradīcijām, tāpat skolēniem notiek praktiskas nodarbības „Kā man vieglāk mācīties?”. Skolēni labprāt iepazīst dažādus uzvedības noteikumus diskusijā „Esmu drošs internetā”, tādējādi veidojot saskarsmes prasmes reālajā un interneta vidē.
STEM joma
Projekta ietvaros matemātikā četras reizes nedēļā notiek speciālā pedagoga nodarbības ar mērķi attīstīt skolēnu loģsko domāšanu, veicināt atmiņas uzlabošanu un uzmanības koncentrēšanas attīstīšanu. Individuālo nodarbību laikā speciālais pedagogs strādā ar bērniem, lai izskaidrotu nesaprotamo mācību vielu, radītu viņos motivāciju mācīties, attīstītu sadarbības un komunikācijas prasmes. Praktiskajās nodarbībās skolēni iemācās, kā pareizi pielietot atgādnes matemātikā. Nodarbību laikā jaunāko klašu skolēniem patīk mācīties, pielietojot spēļu metodiku.
Nodarbības notiek pozitīvā gaisotnē, un izmantotā metode tiek piemērota katra skolēna individuālajai sagatavotībai un uztveres īpatnībām.
Izglītības kvalitātes valsts dienests (IKVD) īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, lai mazinātu to izglītojamo skaitu, kas pārtrauc mācības. Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.
No 2021. gada oktobra Balvu sākumskolā projekta PuMPuRS ietvaros tiek sniegts atbalsts 2.-6. klašu 13 izglītojamajiem. Katram iesaistītajam skolēnam izveidots individuālais atbalsta plāns, kurā izvērtēti mācību pārtraukšanas riski un paredzēti nepieciešamie pasākumi šo risku mazināšanai. 2021./2022.m.g.1.semestrī izglītojamie saņems individuālas konsultācijas matemātikā un latviešu valodā. Balvu sākumskolas pedagogi sniegs izglītojamajiem atbalstu mācību priekšmeta apguvē gan vielas skaidrošanā, gan dažādojot pieeju un mācību līdzekļus. Individuālo nodarbību laikā pedagogi paaugstinās skolēnu motivāciju mācīties un veicinās viņu aktīvu līdzdalību mācību procesā. Konsultatīvais atbalsts turpināsies arī attālinātajā mācību procesā, izmantojot e-klasi un Zoom platformu.
Vairāk par projektu “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (Nr. 8.3 .4.0 / 16/I/001) iespējams uzzināt http://www.pumpurs.lv/
Informāciju sagatavoja Balvu sākumskolas projekta koordinatore Gunita Pugeja